KARPATSKÝ OBLÚK : PEŠO Z RUMUNSKA CEZ UKRAJINU NA SLOVENSKO.

Sobota 4.9.2021 - 65.deň : na poľanu Ruščina

7:30 idem do obchodu, ešte je ale zatvorený. Varím si zatiaľ kávu a jem chlieb s arašidovým maslom. Zastavujem sa v obchode, kupujem jogurt a niečo k tomu, raňajkujem a vyrážam o 9:00.

Idem po žltej značke do sedla Legionárov, kam sme vyšliapali v 2016 na bikoch. Teraz by sme to nedali. Cesta je otrasná, tak ako včera, i keď o dačo lepšia, lebo bola vysypaná kameňmi. Jeden mostík cez potôčiky so strachom prechádzam, ďalej potom už len skáčem cez kamene, nakoniec sa cez brody už ani nevyzúvam a v topánkach brodím. Neskôr suším ponožky, topánky.

V sedle som 13:15 po 13 km, unavený a teda pomalý. Obedujem a pokračujem po trase vyznačenej bývalými hraničnými kameňmi na hrebeň. Pod ním začína pršať, zase sa obliekam. Nepríjemný zostup s kameňmi, šmýka sa. Ďalší výstup ma čaká na poľanu Ruščina. Nakoniec dnes končím v táborisku o 19:15 po 26 km. Staviam stan, kým idem k prameňu po vodu začína zase pršať. V stane si netrúfam variť, večeriam preto celý balíček cereálnych keksov, čo som si dnes kúpil na viaceré dni.

Večer ma ešte vyrušujú kone čo sa tu pasú, aj sa mi dobýjajú do stanu, nakoniec ale odchádzajú a môžem spať.