KARPATSKÝ OBLÚK : PEŠO Z RUMUNSKA CEZ UKRAJINU NA SLOVENSKO.

Sobota 9.10.2021 - 100.deň : Na pohorie JAVORNÍKY

Sobota, mám budík na 7mu, ale po včerajšku som unavený a dnes je výročný 100. deň cesty, nechce sa mi nikam. Nakoniec ale vstávam a o 8:00 nakupujem v obchode niečo k raňajkám a na dalšie dni, hlavne 0.5kg oravskej slaniny. A napolitánky, počas šliapania každé dve hodiny potrebujem dopĺňať energiu.

Pred 10tou vyrážam z Makova a za hodinu po 4.5km som späť na hrebeni, idúc po včerajšej asfaltke. Míňam prvú otvorenú chatu, ani k nej ale neidem. Plánujem sa zastaviť až na Bumbálke na kávičku, ale tam je všetko zatvorené. Ako dobre, že som sem večer nešiel, ale zbehol do Makova. Aj na českej strane je zatvorené, ohrievam si studenú vodu do kávy a zakusujem bebe keksy.

S červenou TZ idem ešte kúsok a potom so žltou prechádzam do Makovského priesmyku so sochou partizána. Odtiaľ zase s červenou do sedla Butorky a po ceste na Kasárne, je tu malé lyžiarske stredisko. Končím v hoteli Fran po 24 km o 16:30. Dnes mám 100. deň putovania, možno preto mi to nešlapalo. Alebo preto, lebo som sa už dopredu rozhodol v Kasárňach zostať, ak budú fungovať. Chata Portáš je totižto zatvorená a Bumbálka plná. A vonku sa mi dnes spať nechce. Dnes bola inverzia, občas boli výhľady.

Objednávam si peknú izbu a na oslavu mám na večeru rovno dvoje porcie borúvkovích knedlíkov. A pivo na pripítok. A večer periem veci.